"Ty e-maily, to chodí jenom zákazníkům. Pro zaměstnance jsme je vypnuli, protože to každého otravovalo."
Kolikrát řešíme zpětnou vazbu od zákazníků a úplně nám přitom uniká zlatý důl přímo pod nosem – názory našich vlastních lidí!
Přitom se říká, že zaměstnanci jsou srdcem firmy. Pojdmě poslouchat to naše srdíčko. Zaměstnanci totiž často vnímají problémy i příležitosti z jiné perspektivy a jejich podněty můžou posunout firmu dál. Jenže jejich insighty bohužel často zapadnou, a to je obrovská škoda. 😣
💡 Pár tipů z praxe, jak hlas zaměstnanců nezabít, ale naopak podpořit:
💚Dejte svým lidem možnost zažít to, co zažívá zákazník. Snažte se o maximální autenticitu. Nevypínejte CRM komunikaci, žádná přednostní obsluha, prostě reálný zážitek.
💚Dejte jim možnost sdílet vaše služby, produkty v rodině, s kamarády. Je to dobrý test na otázku “Doporučili byste…” a také dobrý zdroj zpětné vazby
💚Dejte jim možnost poskytnout zpětnou vazbu, ať už pravidelně nebo spontálně
💚Vytvořte prostor, kde mohou vaši lidé sdílet svoje zkušenosti otevřeně, s dalšími - např. speciální kanál na Slacku nebo Teams. Je to daleko větší zábava než mrtvá, nemonitorovana schranka typu feedbackodzamestnancu@firma.cz
💚Sdílejte s nimi, co jste zjistili a jaké změny díky nim plánujete (třeba právě na tom Slacku nebo Teams 👆 ). Cokoliv zlepšíte nebo opravíte na základě vnitřních podnětů řekněte, ukažte, pochvalte.
Vaši zaměstnanci toho mají na srdci daleko více než myslíte. Jen je nechte mluvit a poslouchejte je. Prostě Listen to your heart (jak říkají Roxette 👇)
Kolikrát řešíme zpětnou vazbu od zákazníků a úplně nám přitom uniká zlatý důl přímo pod nosem – názory našich vlastních lidí!
Přitom se říká, že zaměstnanci jsou srdcem firmy. Pojdmě poslouchat to naše srdíčko. Zaměstnanci totiž často vnímají problémy i příležitosti z jiné perspektivy a jejich podněty můžou posunout firmu dál. Jenže jejich insighty bohužel často zapadnou, a to je obrovská škoda. 😣
💡 Pár tipů z praxe, jak hlas zaměstnanců nezabít, ale naopak podpořit:
💚Dejte svým lidem možnost zažít to, co zažívá zákazník. Snažte se o maximální autenticitu. Nevypínejte CRM komunikaci, žádná přednostní obsluha, prostě reálný zážitek.
💚Dejte jim možnost sdílet vaše služby, produkty v rodině, s kamarády. Je to dobrý test na otázku “Doporučili byste…” a také dobrý zdroj zpětné vazby
💚Dejte jim možnost poskytnout zpětnou vazbu, ať už pravidelně nebo spontálně
💚Vytvořte prostor, kde mohou vaši lidé sdílet svoje zkušenosti otevřeně, s dalšími - např. speciální kanál na Slacku nebo Teams. Je to daleko větší zábava než mrtvá, nemonitorovana schranka typu feedbackodzamestnancu@firma.cz
💚Sdílejte s nimi, co jste zjistili a jaké změny díky nim plánujete (třeba právě na tom Slacku nebo Teams 👆 ). Cokoliv zlepšíte nebo opravíte na základě vnitřních podnětů řekněte, ukažte, pochvalte.
Vaši zaměstnanci toho mají na srdci daleko více než myslíte. Jen je nechte mluvit a poslouchejte je. Prostě Listen to your heart (jak říkají Roxette 👇)