Customer Experience Blog - Ondřej Borovička

Fan Experience "made in Germany"

Fan Experience made in Germany?

O víkendu jsme vyrazili na Bayern do Mnichova (díky Lubomír Cingl!). Das Süd-Schlager spiel proti Stuttgartu, 75 000 lidí, globální značka Bayern. Očekávání jsou veliká (a tento post dlouhý 😇).

Jaká je Fan/Customer Experience z pohledu člověka, který miluje fotbal, jel na Bayern poprvé a je tak trochu postižený CX?

✅ Co se mi líbilo:

👍Vstupenka s navigací: Součástí vstupenky je nejen plán stadionu, ale i jeho okolí. Výrazně to usnadňuje orientaci, zejména pro nováčky. Nemusíte pořád koukat do telefonu do mapy.

👍P+R Garching: Parkoviště za pár eur, jednu zastávku metrem od stadionu – ideální dostupnost i po zápase. Škoda, že o něm web Bayernu nezmiňuje. Přijeli 3h před zápasem a brali jedno z posledních míst.

👍Esplanade: Hlavní přístupová cesta k aréně je promyšlená s ohledem na fanoušky – dostatek míst k sezení, meeting pointy, toalety, občerstvení, navigace.

👍Rychlá bezpečnostní kontrola: I když fronta vypadala hrozivě, rychle se pohybovala. Žádné šacování, průchod rámy byl plynulý.

👍Prostornost arény: Orientace v aréně je jednoduchá, prostory jsou velkorysé, žádné tlačenice (kromě WC 😇).

👍Občerstvení: Fronty byly krátké, rychlé, i přes 75 000 návštěvníků. Bratwurst, sekaná a pivo Paulaner, vše super. Gigantický preclík vystačí průměrnému člověku na týden!

👍Tuplák: Genilální spojení příjemného s užitečným - v kelímku to není těžké, vy nemusíte chodit ke stánku tak často a tím se zkracují fronty

👍Atmosféra: Skvělý zvuk, obří obrazovky, světelná show. Spojení s bouřícími fanoušky vytváří super atmosféru.

👍Pozápasový program: Např živý přenos tiskové konference (a další) s cílem rozředit dav. My odcházeli v "první vlně" a i když to vypadalo, že se ztratíme v davu, díky skvělé organizaci jsme byli u auta za necelou půlhodinu.

💡 Co mi chybělo:

⭕ Informace před zápasem: Bylo by skvělé dostat e-mail s tipy pro prvonávštěvníky – jak se dostat na stadion, jak probíhají kontroly, kdy přijet atp..

⭕Parkování: Web Bayernu informuje pouze o parkování u Allianz Areny (odjezd může trvat až 2 hodiny). Bylo by fajn zmínit i alternativní P+R parkoviště, která jsou napojená na metro a na stadinou jste za pár minut.

⭕"First time visitor hacks": Kdo ví, tak ví, ale když jedete poprvé, oceníte informace o intervalech metra, délce kontrol a ideálním čase příjezdu. Neznalost může vytvářet pocit nejistoty a stres. Samostaná sekce na webu nebo jako infopack emailem?

⭕Fanshop experience: Sem jsem se těšil moc, ale bohužel počet fanoušků nebyl regulován a uvnitř to byl boj o každý centimetr. Určitě doporučuji navštívit mimo den zápasu.

Fan Experience made in Germany? Určitě ano! I když by se zkušenost optikou zákaznické persony “Prvonávštěvníka” dala ještě vylepšit (zde právě vyniká síla zákaznický person!), tak zážitek je to fantastický.

Nabízí se i porovnání s naší fotbalovou ligou. České kluby do FX investují a tak porovnatelný zážitek naleznete třeba na Slavii.👍Jaká je vaše FX?